Reputation N
Liptovská 2/A
821 09 Bratislava
Kontakty:
0904 968 803
(media relations)
Nový vietor v komunikácii najväčšieho rezidenčného developera na Slovensku nepriniesol len nový interný marketingový tím, ale aj spolupráca s našou agentúrou. Napriek individuálnym úspechom projektov hľadala firma jednotnú líniu komunikácie a identity.
Pre CRESCO REAL ESTATE sme mali za úlohu pokryť komplexnú externú komunikáciu, a to nielen značky, ale aj ich vlajkového projektu – Slnečníc v bratislavskej Petržalke. Cieľ bol jasný, zvýšiť viditeľnosť značky developera a lepšie ho prepojiť s jeho rezidenčnými projektami. A keďže sme sa osvedčili, pribudla nám ďalšia úloha. Klient nám zveril aj community management na sociálnych sieťach niekoľkých developerských projektov.
Počas prvého roka bolo jadrom našej spolupráce procesné nastavenie externej komunikácie, ako aj štandardizácia výstupov smerom na cieľové skupiny. Budovanie CRESCO REAL ESTATE ako spoľahlivého respondenta a odborníka pre masmédiá si vyžadovalo promptné a obsahovo zaujímavé odpovede na mediálne dopyty. Proaktívna komunikácia značky bola brzdená najmä prebiehajúcimi internými procesmi, ktoré mali za cieľ definovať novú identitu a smerovanie značky. Príležitostne sme aj k tejto téme ponúkali našu odbornú konzultáciu.
V rámci priebežných zadaní sme načrtli možnú dlhodobú spoluprácu s tretím sektorom v oblasti CSR, ktorá by umožnila predstaviť a budovať novú identitu spoločnosti. Nadviazali sme aj niekoľko iných partnerstiev, z ktorých vzišli dlhodobé spolupráce generujúce kontinuálne pozitívne komunikačné príležitosti.
Vďaka kvalite a konzistentnosti v komunikácii do médií sa o nás začali novinári prirodzene zaujímať, pribúdalo mediálnych dopytov aj ponúk na rozhovory. Lepšie interné definovanie stanovísk, ako aj udržiavanie FAQ viedli k rýchlejšej a konzistentnej externej komunikácii.
Dôkladná príprava na pravidelné stretnutia so zástupcami vlastníkov, obyvateľov priniesla pokojnejší a racionálnejší priebeh stretnutí, na ktorých sú posolstvá jasne formulované a odovzdané. Nedochádza tak k nedorozumeniam alebo zbytočne neadresnej diskusii.
Priebežná komunikácia smerom k obyvateľom vo forme blogov, rozhovorov a článkov pomáhala vyvarovať sa rizikovým situáciám v súvislosti s výstavbou, termínmi, vybavením lokality a ďalším.
Community managementom, ktorého alfou a omegou boli nielen argumenty, ale aj správne zvolený jazyk a tonalita odpovedí, sa podarilo po niekoľkých mesiacoch diskusie na sociálnych sieťach viac racionalizovať. Z príležitostných nekonštruktívnych útokov sa stal dialóg, ktorý vedie nielen k vyššej spokojnosti obyvateľov, ale aj k lepšiemu celkovému vnímaniu klienta.